Η αύξηση του ΦΠΑ στον σερβιρισμένο καφέ από 13% σε 24%, που τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιουλίου, έχει προκαλέσει σημαντικές επιπτώσεις στα καταστήματα εστίασης. Οι μικρές επιχειρήσεις βλέπουν τον τζίρο τους να μειώνεται δραματικά, καθώς οι πελάτες αποφεύγουν τις εξόδους για καφέ λόγω των αυξημένων τιμών. Αντίθετα, οι μεγάλες αλυσίδες take away φαίνεται να ευνοούνται από αυτήν την αλλαγή, αφού προσφέρουν φθηνότερες λύσεις στους καταναλωτές που προσπαθούν να μειώσουν τα έξοδα τους.
Η γενική ακρίβεια και η οικονομική πίεση αναγκάζουν τους καταναλωτές να περιορίσουν τις εξόδους τους και να επιλέγουν πιο οικονομικές λύσεις. Οι επαγγελματίες του κλάδου εκφράζουν την απογοήτευσή τους για την κυβερνητική πολιτική, τονίζοντας ότι οι αυξήσεις στον ΦΠΑ επιβαρύνουν τις επιχειρήσεις και μειώνουν την ανταγωνιστικότητά τους. Οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων ζητούν την επανεξέταση του μέτρου, προειδοποιώντας για το ενδεχόμενο λουκέτων και απώλειας θέσεων εργασίας αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση.
Η κυβέρνηση της ΝΔ αποδίδει την ακρίβεια σε εξωγενείς παράγοντες, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική, με την ακρίβεια να γίνεται κανονικότητα και να επηρεάζει το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών. Ο Γ. Καββαθάς επισημαίνει ότι το 67,5% των νοικοκυριών δηλώνει ότι το εισόδημά του επαρκεί μόνο για τις πρώτες 19 μέρες του μήνα, γεγονός που οδηγεί τους καταναλωτές να περιορίζουν τις εξόδους για καφέ.